Hoe beleven wij tangerang - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu Hoe beleven wij tangerang - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu

Hoe beleven wij tangerang

Door: Ilona van den Akker

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2013 | Indonesië, Sangereng Dua

Vanuit Tangerang (een plaatsje half uur rijden van jakarta) schrijf ik een nieuw verslag. We zijn ondertussen alweer 2 weken verder (dat Norah en ik hier zijn) en we vermaken ons prima. Jens en Sjanie (mijn schoonouders) zijn ook hier in indonesie, op dit moment in bali en komende donderdag komen ze weer hier in ons huis. Jefta en ik leven in een beveiligde wijk en zulke wijken zie je veel hier in de buurt, allemaal verschillende wijken. We hebben een gezamelijk zwembad in zo'n wijk en jefta en ik wonen samen met nog een piloot Alain. De meeste indonesiers hier in de buurt kunnen geen engels, dus we moeten snel indonesisch leren.

Veel mensen vragen ons vaak.. wat doen jullie nou eigenlijk daar in indonesie en ilona, verveel jij je niet ? ..
Nou, aan de hand van die vraag wil ik graag zo af en toe een verhaal met onze avonturen en grappige momenten opschrijven en met jullie delen. Ook ben ik bezig om wat video's te uploaden, van ons huis bijvoorbeeld en ik zal jullie via foto's en video's laten zien hoe het leven hier in indonesie is. (de video's uploaden lukt nog niet zo goed, hopelijk komt dat goed.. ik doe mijn best :P )..

Het leven hier is heeeel anders dan in Nederland, overal mensen op straat, warmte (vergelijk het met de vlindertuin in Emmen), overal eet karretjes en heel veel scooters en autos's, dat zorgt voor een onaangename geur in de lucht en veel smok... helaas..Het is hier het hele jaar door ongeveer 30 graden en om 6 uur is het altijd donker en om 6 uur in de ochtend altijd weer licht. Heb je een probleem op straat, winkel of waar dan ook (je laat iets vallen, band lek, je valt.. ) mensen komen je gelijk helpen, want hej.. we leven op de wereld voor elkaar, om te helpen nie waar?.. Nu zijn wij wel blank, dus zijn ze iets voorzichtiger om naar je toe te gaan voor een gesprek o.i.d. want wij spreken hun taal niet en engels spreken kunnen de meeste mensen niet.!! Maar dat behulpzaam zijn voor elkaar, dat siert dit cultuur enorm.!

Doordat er veel verkeer is, ook hier in Tangerang, moet je veilig aan de overkant van de straat komen.. hoe doe je dat? .. je zet een stap op straat en met je hand maak je een beweging naar de auto's dat ze langzamer moeten rijden en dan gauw oversteken, ik voel me soms net een verkeersagent.!!
Als je in de mall loopt, op straat, in de supermarkt,.. ze staren allemaal naar ons, omdat we blank zijn :D.. ze willen met je op de foto en je krijgt echt het idee dat je een 1 of andere beroemdheid bent.. Dit is niet waar helaas, ze kijken heel erg tegen de blanke bevolking op, volgens hun zijn wij rijk en hebben we het goed ( wat vergeleken met hier ook zeker zo is natuurlijk).!
Jefta en ik leven in een huis met een andere piloot ( Alain heet hij) en hij heeft een indonesisch vriendinnetje Melina.. Melina verteld dat de meeste meisjes niet bruin willen worden, want bruin is een teken dat je vies bent, ze smeren zichzelf met witte poeder en zorgen ervoor dat hun huid zoveel mogelijk is bedekt in de zon, om maar niet bruiner te worden. De eerste keer dat ik dat hoorde vond ik dat nogal raar, want wij vinden het mooi om wat bruiner te worden en de mensen die dan dit kleurtje al gratis hebben.. willen het niet?? najaaa zeg.

Vlakbij ons huis (een kwartier lopen) hebben we een groot supermarkt ( de naam van deze supermarkt is de ' hypermarkt') en hier kunnen we makkelijk boodschappen doen, aardappels en groente en vlees en lekkere tussendoortjes, het is er allemaal. Het westers eten, zoals broodbeleg, melk, kaas, toetjes etc. is er wel, alleen errug duur.. om een voorbeeld te nemen.. een blikje knakworstjes is in NL 0,75 cent? en hier betaal je 5 euro voor 1 blikje met 10 worstjes erin. Dus we leren nu een hoop nieuwe groenten eten enz. Ik kook graag thuis en soms bestellen we iets van een indonesische toko hier in de buurt.
Naast de supermarkt staat er een grote shopping Mall waar we bijna elke dag wel te vinden zijn, omdat we hier de andere piloten ontmoeten en de vrouwen van de piloten ook te vinden zijn. :) .. gezelligheid dus.

Wat we allemaal doen op een dag en dat soort zaken zal ik aan de hand van leuke foto's gaan vertellen en laten zien. :) ..

Tijdverschil is 5 uur verder tellen vanuit NL. :) ..

Dit was het even weer voor vandaag.

Tot snel.!




  • 10 September 2013 - 14:17

    Je Mamsie:

    Wat ontzettend leuk om zo dit nog te lezen ookal weet ik dit natuurlijk al wel, maar ik vind het leuk om op deze manier alles ook te volgen, ik zag het al helemaal voor me, jij voet op straat en maar seinen naar de auto's dat je over wilt steken hahaha dat wil ik in het echt ook wel even zien, nou lieverd schrijf maar veel verhalen xxxxxxxx mam

  • 11 September 2013 - 10:32

    Anne:

    Leuk om een beetje inzicht in jullie leven daar te krijgen. Ook al moet ik dat natuurlijk ook wel een keer van dichtbij zien :)
    Een hele goeie tijd gewenst en ik ben benieuwd naar meer van die leuke verhalen! Groetjes uit Rotterdam

  • 19 September 2013 - 14:44

    Sjanie:

    Nadat we net een kijkje hebben kunnen nemen bij jullie kan ik bevestigen dat het verhaal helemaal klopt!! Erg leuk om het allemaal te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 5738

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 31 December 2013

Indonesie

Landen bezocht: