Bali avontuur - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu Bali avontuur - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu

Bali avontuur

12 November 2013 | Indonesië, Sangereng Dua

Afgelopen 2 dagen was jefta zomaar even vrij en aangezien dit niet vaak voorkomt, heeft jefta dit gelijk goed aangepakt.. Tickets geboekt naar Bali en die volgende ochtend vliegen we gelijk naar Bali. Norah mee!! Op het vliegveld zijn we vroeg, dus wachten we een poos, norah wordt veeel bekeken en het liefst pakken ze haar allemaal even op. Baby's en kinderen zijn in dit land echt heel bijzonder en belangrijk, mannen, vrouwen jong of oud, ze trekken allemaal gekke bekken naar je baby of prikken even speels in norah's wangetje. En norah vindt het allemaal mooi en goed, lacht lief en speelt lekker verder. Ze slaapt op jefta's borst even een half uurtje en kan er dan even weer tegenaan, we voelen ons gezegend met zo'n makkelijk en vrolijk meisje.
In Bali aangekomen zoeken we een taksi en die brengt ons naar ons luxe
Hotel, aangezien we maar 1 nacht de tijd hebben, nemen we het er even lekker van! 5 stappen van het strand en de zee verwijdert, een gezellige straat en super lief personeel die helemaal weg zijn van norah. Een goed en mooi hotel, maar daar kwamen we niet voor.. Het strand!! We kleden ons om en gaan lekker naar het strand, norah in mn armen en op het strand aangekomen worden we aan alle kanten gewaarschuwd dat het veeeel te heet is om een baby naar buiten mee te nemen ;) ze laten hier baby's in huis tm 6 maanden, ze zijn erg voorzichtig met de baby's.. Nja wij vonden dat het wel kon, dus lekker plekje opgezocht op het strand met een parasol.. Terwijl we lopen op zoek naar ons plekje springt er opeens vanuit de bomen iets achter in mijn nek :O en omdat je echt werkelijk geen idee hebt wat het zou kunnen zijn kwamen de meest rare opties in mijn hoofd op, een slang die zich neerploft op mijn schouders bijvoorbeeld.. Mensen lachen en ik loop snel door, als ik achterom kijk zie ik een aapje aan een ketting.. Die vond het wel grappig om even op mijn nek te gaan zitten :D haha. Goed... eenmaal uitgestald op ons plekje, worden we omringt door vrouwen die mij willen masseren, manicure willen geven en ga zo maar door!! Vooral norah vonden ze wel super leuk en een mooie aanknopingspunt om te blijven zitten, "hoe heet ze, hoe oud, waar ben je bevallen en ga zo maar door" :) erg gezellig, maar nu is het tijd om ons alleen te laten ! Dat doen ze ook netjes.
De zee is niet echt om te zwemmen, want er zijn sterke golven (niet heel
Hoog) waar veel gesurft wordt.. Ik doe dus voorzichtig, maar jefta duikt natuurlijk lekker onder de golven door, ook al komt er een surfer zijn kant op.. Haha! Dan wordt norah wat moe en verkleurd wat, dus hup weer naar het hotel! Norah heeft haar eigen ledikant op de slaapkamer dus ze kan even bijtanken. We gaan s avonds samen naar een pizzeria en leggen norah in bed. We hebben een goede oplossing bedacht om niet al om 7 uur in onze kamer vast te zitten, jefta belt naar mijn telefoon, legt de telefoon bij norah in bedje en zo konden we een avondje op het dakterras met zwembad van het hotel lekker samen zijn :D wel spannend, om de paar minuten even aan de telefoon hangen om te luisteren of t wel allemaal goed gaat. Maar dit ging prima. De volgende dag zijn we naar een mall geweest en rond half 2 in de middag weer op naar het vliegveld. Norah houdt het allemaal goed vol gelukkig. Onze taksi chauffeur terugweg reed ons zo snel mogelijk naar huis, omdat de baby naar bed moest haha erg attent van deze beste Masss.
Nou, nu zijn we weer thuis met een leuke ervaring rijker!!

• 13 November 2013 - 06:53

Jens:

Mooi verhaal. Vaker doen zou ik zeggen.

• 13 November 2013 - 10:27

Mamita:

hey hey
    wat een mooie verhaal heb weer genoten ervan.
    fijn dat norah zo'n tevreden meisje is.
    mooi ok te lezen dat je al helemaal op je plekje zit in indoland.
    veel liefs van mij

• 13 November 2013 - 15:35

Serena Kuiper:

Leuk!

• 13 November 2013 - 18:47

Sjanie:

Wat kun je leuk schrijven Ilona!! Mooi verhaal!!

• 13 November 2013 - 22:29

Mam:

Ook wij genieten van jou verhalen, altijd even zo'n weg zwijmel momentje!