rare dingen hier - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu rare dingen hier - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu

rare dingen hier

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2013 | Indonesië, Sangereng Dua

Vandaag ga ik vertellen wat voor gekke dingen we hier mee maken, welke gebruiken anders zijn dan in NL en dat soort dingetjes.

Als je iemand wilt wenken om naar je toe te komen gebruik je het gebaar van NL om iemand weg te jagen kssj wegwezen. Zo roep je hier een taksi, hier betekend het dus "kom hier"

En andersom geldt het ook, wegwezen hier is het NLe gebaar voor kom hier. Dit was even wennen!

Als ik met Norah hier over straat loop gaan sommige auto's stapvoets naast me rijden om vervolgens naar norah te kijken!! Haha toet toet hoor je dan achter de langzaam rijdende auto!!

Wist je dat de lokale bevolking uit de minder luxe wijken op wc's staan zoals de kikker zithouding? Hier kom je in de shopping malls ook bordjes tegen met verboden te staan op de wc bril en met een plaatje hoe je op een wc hoort te zitten!!

Kinderen en volwassenen vragen soms of ze met je op de foto mogen! Omdat we blank zijn.!

Wist je dat heel veel Indonesische vrouwen hier whitener gebruiken voor hun huid, ze vinden bruin lelijk een teken van vies zijn.. Ze willen wit zijn en poederen zichzelf daarom witter.

De Indonesische mannen boeren, roggelen, peuteren in hun neus en krabben aan hun blote buik of billen alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Zelfs sommige vrouwen boeren ongegeneerd.

Als je hier in een restaurant eten besteld met een groep, serveren ze het eten zodra dat gerecht klaar is, je kunt dus niet op elkaar wachten anders is je eten koud! Zo heb ik een keer gegeten met een groep piloten die allemaal hun eten op hadden en toen mocht ik nog eens beginnen met mijn eten.!

Als we onze tuin netjes willen hebben vragen we hier zo'n gemeente mannetje om het te doen en daar geef je hem dan 2 euro voor.!

Zo zijn er nog veeel meer grappige dingen wat hier allemaal kan, maar dan wordt het wel een heel lang verslag! Een volgende keer meer :) !!

Groetjes uit Tangerang




  • 25 September 2013 - 16:40

    Peggy:

    Ik geniet van je verslagjes, echt leuk om te lezen.
    lfs

  • 25 September 2013 - 17:47

    Martha:

    Hey , leuk om te lezen. Vooral de gewoonten van de mannen ( komt hier ook al helemaal in trouwens dat boeren,scheten etc.) Lekker en dan zit je lekker te eten blehhh.
    Dat iedereen gluurt naar je mooie dochter tja dat is niet meer dan normaal. En naar jou dan??
    Volgens mij kijken ze hun ogen uit naar dat blanke huidje en prachtige bossie haar.
    Ik zie uit naar je volgende verslag.
    Veel liefs van Martha

  • 25 September 2013 - 17:47

    Martha:

    Hey , leuk om te lezen. Vooral de gewoonten van de mannen ( komt hier ook al helemaal in trouwens dat boeren,scheten etc.) Lekker en dan zit je lekker te eten blehhh.
    Dat iedereen gluurt naar je mooie dochter tja dat is niet meer dan normaal. En naar jou dan??
    Volgens mij kijken ze hun ogen uit naar dat blanke huidje en prachtige bossie haar.
    Ik zie uit naar je volgende verslag.
    Veel liefs van Martha

  • 25 September 2013 - 18:19

    Mams:

    Jullie zijn een bezienswaardigheid!!
    Leuk om die dingetjes zo te lezen, dan weet ik ook wat ik moet doen als ik een taxi nodig ben straks in Indo haha
    Knuffels mam

  • 25 September 2013 - 20:28

    Natasja:

    Haha! Leuk om te lezen Iloon.
    Gek he? Al die verschillen? Jullie lijken daar dus wel beroemd!
    Ik zou als een auto naast me kwam rijden om naar mn kind te kijken, echt ongemakkelijk zijn.
    Maar je raakt er vast aan gewend! Waar ik dan weer benieuwd naar ben, krijg je ook meer aandacht van de mannen? Omdat je blank en blond bent? Leuk dat je ons op de hoogte houdt op deze manier! Ik mis wel wat fotos van Norah hoor. Je kan me er niet genoeg plaatsen!
    Dikke kus uit NL!

  • 26 September 2013 - 09:16

    Serena :

    Hee Ilona!

    Superleuk weer, ik heb gelachen! xx

  • 28 September 2013 - 10:41

    Sjanie:

    Dat de gemeente mannetje zijn werk heeft gedaan in jullie tuin zijn we nog getuige van geweest en hij heeft goed werk geleverd. Tja dat mensen langzaam gaan rijden als ze jou en Norah zien begrijp ik helemaal. Schoonheid van dit calliber kom je ook weinig tegen tegen.
    Al met al weer een mooi verhaaltje . Doe je erg leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 5717

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 31 December 2013

Indonesie

Landen bezocht: