Tandarts en meer - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu Tandarts en meer - Reisverslag uit Sangereng Dua, Indonesië van Indoland - WaarBenJij.nu

Tandarts en meer

Door: ilona

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2014 | Indonesië, Sangereng Dua

De maanden December en Januari waren goed gevuld met visite en gezelligheid. Eerst een indonesische jonge vrouw (het meisje van de trouwerij verslag), ze zijn inmiddels verhuist naar Istanbul en zocht een plek om te logeren. Begin december en midden januari was ze in ons huis, gezellig.!
Maar het leukste kwam eind december en eind januari, Serena, mijn vriendin en tevens het nichtje van Jefta ;).. Ze reist Asie, Australie en Nieuw Zeeland rond en kwam bij ons kerst en oud en nieuw vieren... super gezellig en lekker relaxt.!
Eind januari kwamen Debbie en Jasper en.. jawel jawel.. mijn moeder over uit Nederland. Wat een heerlijke tijd hebben we samen gehad en echt van elkaar genoten. Manicure, pedicure, kolonisten van catan (een bordspel), verjaardag van jefta, massage en koffie/thee drinken waren de bezigheden samen.. Norah vond alle aandacht heerlijk en heeft echt genoten hiervan.

Tandarts bezoek
Afgelopen week moest ik toch echt naar de tandarts, na dat jefta zijn verstandkies getrokken had, durfde ik het ook wel aan.. 2 gaatjes laten vullen.. !!
" wil je een check? "
"nou tandarts, ik denk dat ik een gaatje heb, want ik heb last"
" Laat me maar even kijken.." .. na een paar minuten grondig in mijn mond te hebben gekeken zegt de tandarts " je hebt 2 gaatjes, wil je dat ik ze nu vul?"
" AIIIKKSS, uhmmm... verdoving? vraag ik, terwijl ik het antwoord al weet van jefta (NEEE, geen verdoving).. "
" Nee zonder verdoving, 1e gat zal 5 seconden pijn zijn en boven zit dieper dus 10 seconden"
" Nou zeg ik, probeer het maar"
BBRRRRRRRRRRR, nou.. voor degene die het gevoel kennen.. 5 seconden duurt een eeuwigheid.!!
" IK WIL VERDOVING" hahaha gelukkig krijg ik in 1 tand verdoving en de ander moest ik toch echt even op mijn tanden bijten..

Jeetje, ppff, dat zit er weer op.. zonder verdoving is echt niet prettig.. maar de tandarts nam heel uitgebreid de tijd voor me en dat is echt een dikke pluspunt van dit land, iedereen neemt de tijd voor je.

Hoe staan we in het leven op dit moment:
Nou, we hebben het goed naar ons zin.. met norah gaat het super, ontwikkeld lekker en is nu bijna 9 maanden oud, stapt wat rond en vind het heerlijk om te wandelen (dit gebeurd dus ook wel 3 keer per dag)
Heerlijk aan het zwembad zitten met de voetjes in het water is een favoriete stop van ons.
We hebben het luxe en goed kwa het weer en cultuur betreft, maar vergeet niet dat we onze lieve vrienden, familie, een prachtig kikkerlandje moeten missen en dat toch echt wel moeilijker is dan gedacht.
Maar genieten? dat doen we hoor..

Jefta zijn contract loopt tot en met midden oktober, dit is een vraag die veel mensen ons stellen.. dus ik zet het hier ook maar even neer.
Wat en hoe verder kunnen we nog niet zeggen, omdat we dit zelf nog totaal niet weten ;) .. dus we shall see..
Eerst hier zijn en genieten..

In Mei en Juni zijn we in ieder geval in Nederland.!! JEEEEJ

  • 18 Februari 2014 - 15:32

    Mam:

    Het was heerlijk om daar te zijn, te ruiken, voelen, proeven hoe jullie daar leven en ben er trots op hoe jullie daar van het leven iets moois weten te maken, ondanks soms de heimwee, het ver weg zijn van familie!
    Het tandarts gebeuren bbbrrrr, vind het hier al eng laat staan in een vreemd land, gelukkig ben jij nooit bang voor een tandarts geweest!
    We zien alweer uit naar Mei, mmmmm heerlijk weer ff samen!!

  • 18 Februari 2014 - 15:34

    Martha:

    Weer een duidelijk verhaal ( vooral van de tandarts) de rillingen liepen over mijn rug. Ieks.
    Fijn dat alles goed gaat en inderdaad elk voordeel heeft z'n nadeel. Maar jullie kunnen gaan aftellen naar de maand mei :) Niet vergeten te genieten van deze periode (waarin je kleine meid al weer veel nieuwe dingen zal leren.) te genieten. Veel liefs van Tantie xxx

  • 18 Februari 2014 - 18:29

    Sjanie:

    Leuk om even weer iets te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1549
Totaal aantal bezoekers 5709

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 31 December 2013

Indonesie

Landen bezocht: